söndag 2 februari 2014

En virkad sångpåse till barnbarnet...


Jag har virkat en sångpåse till mitt barnbarn. En sångpåse är en påse med olika figurer. Man tar upp en figur i taget och sjunger en sång om just den figuren.


Här ser ni figurerna lite närmare:

Sångerna jag har tänkt här är: "Jag hamrar och spikar , jag bygger en bil", "Var bor du lilla råtta", "En elefant balanserade", "En liten båt blir ofta våt"

"Babblarnas sång" (barnbarnet älskar Babblarna), "Imse vimse spindel, "What does the fox say" (sonen sjunger den för sitt barn), "Blinka lilla stjärna"

"Nyss så träffa jag en krokodil", "Lilla snigel akta dig", "Här dansar herr gurka"

Man kan ju sjunga andra sånger till figurena. Man sjunger dom sångerna som man brukar sjunga för sitt barn eller barnbarn.

De flesta figurerna har jag virkat på frihand. Snigeln, stjärnan och delar av elefanten virkade jag efter mönster som jag hittade på google. Jag skrev då ex: Virkad snigel mönster.

Sångpåsen gjorde jag av mormorsrutor och ugglemormorsrutor. Mönstret till ugglemormorsrutorna hittade jag hos SaanisDesign. Klicka HÄR!

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. vad kul att få en sådan fin påse
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. vilket knåp,vad du är duktig på att virka och hitta på, inklusive alla grejor du gör till trädgården.
    Ingrid i Tingsryd

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken superfin sångpåse! Kul att du gjort den lite personlig också :-)
    Kan man beställa sådana figurer av dig?
    Mvh Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Linda! Tyvärr kan du inte beställa av mig. Jag har bara gjort en sångpåse till mitt barnbarn. /Irene

      Radera
  4. Synd att du inte tar beställningar...vill också ha en sångpåse :) så fin

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.